Principle Analysis: An Elliott Wave Blog

USD Index Forex Elliott Wave Analysis

Elliott Wave Daily Trades

All News, Video and Posts related to TOPIC: Currencies

All News, Video and Posts related to TOPIC: Federal Reserve

Reuters: US Dollar Report

FX Path

FOREX.com's Weekly Strategy

Tuesday, July 20, 2010

Apa Itu Trading.

www.tradingeducators.com
© by Ross Joe
oleh Ross Joe

Saya baru saja kembali dari memberikan dua seminar di Jerman, saya ingin berkongsi sesuatu bahawa saya telah menyedari dari dahulu dan menyedari sekali lagi ketika berada di sana: Aspek yang paling penting dari perniagaan melibatkan perilaku pengubahsuaian., kebanyakan menghadiri kursus dan seminar ingin mencari sesuatu yang ajaib, Rahsia indicator yang belum didedahkan, ingin melihat cara orang lain trade dan mengharapkan sesuatu luar biasa yang boleh di ambil, atau untuk mencari jalan untuk cepat menjadi kaya.
Jarang saya melihat orang yang menghadiri seminar kerana mereka tertarik
pengubahsuaian kelakuan. Pada awal seminar, saya meminta setiap orang untuk berdiri
dan menceritakan sedikit tentang diri mereka sendiri dan mengapa mereka pada seminar. Jawapan yang diberikan ada yang ala kadar dan ada yang baikk, saya tidak dengar dari seorang pun yang bangun dan berkata "Alasan saya di sini adalah kerana saya perlu berubah tindakan tingkahlaku selari dengan cara saya melihat perubahan market.
Percayalah bahawa apabila saya mengatakan pengubahsuaian Kelakuan adalah kunci kejayaan dalam trade. Apa yang saya bicarakan di sini melibatkan tidak hanya dalam cara anda berfikir, tetapi juga bagaimana anda bertindak berdasarkan keadaan tertentu dan dalam berbagai situasi. Untuk menjadi sukses, peniaga perlu menyesuaikan diri dengan perubahan situasi pasaran di mana ia tidak memiliki kawalan, dan anda harus mengubah situasi di mana anda mempunyai kawalan.
Ramai yang ingin Berjaya dalam trade membuat focus kepada berbagai indicator seperti MA, MACD dan berbagai lagi namun keupayaan menguasai semua indicator tidak akan menjamin kejayaan seseorang dalam dunia trade tanpa menguasai diri sendiri iaitu cara kita berfikir dan bertingkah laku dan bertindak balas dalam dalam situasi-situasi tertentu. Inilah di namakan pembinaan sikap dan psikologi trader.

0 comments:

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP